Leírás és Paraméterek
Ez a könyv a 20. század második felének történetét egy viszonylag ritkán tárgyalt szempontból mutatja be. A nyilvánosság előtt nagyrészt ismeretlen levéltári dokumentumok feltárásával összegzi a korszak közlekedéspolitikájának legfontosabb tendenciáit. A szerző célja kötetével az volt, hogy az 1945 és 1989 közötti időszakra vonatkozóan feltárja a magyar állam és a magyarországi közlekedés rendszerei közötti viszonyokat, a közlekedéshez fűződő nemzeti érdekek formálódását és érvényesülését. Bemutassa az elmúlt évtizedek legfontosabb közlekedéspolitikai elveit s az ezekből következő napi gyakorlatot, a közlekedés szerepét Magyarország nemzetközi kapcsolatrendszerében. A kötet összeállítása során a szerző elsősorban a közlekedéspolitikára, a gazdasági és társadalmi következményekre helyezi a hangsúlyt, a kifejezetten műszaki-technikai programokra nem tér ki. A kötet használhatóságának megkönnyítése érdekében minden egyes irat vagy irategyüttes elején egy tipográfiailag is elkülönített rövid bevezető részt található, amely egy címből és egy-két mondatos bevezetőből (a dokumentum közlésére vonatkozó rövid indoklás) áll. A kötetet névmutató és térképmelléklet zárja.
Műfaj | történettudomány |
ISBN | 978-963-9627-13-0 |
ISSN | 1789-4387 |
Alcím | Magyarország a szovjet zónában és rendszerváltásban |
Sorozat | Források Magyarország Legújabb Kori Történetéhez |
Kiadó | MTA Történettudományi Intézet |
Kiadás éve | 2011 |
Kötés típusa | Keménytáblás |
Oldalszám | 655 |
Nyelv | magyar |
Méret | B5 165 x 235 |
Tömeg | 1200 g |