Leírás és Paraméterek
Kötetünk folytatása a 2017-ben megjelent A tanulás helyei: iskolaépítészet című munkának. Akkor elsősorban a kortárs külföldi példák kerültek bemutatásra, míg most a hazai eredményekre koncentráltunk. Szerkesztőként továbbra is valljuk, hogy az iskolaépítészet nem csupán színpada az oktatási és nevelési munkának, de alakítója is. Ezért különösen fontos, hogy tisztában legyünk a tanító tér fogalmával, történetével és jelenbeli kihívásaival.A könyv első része hiánypótló áttekintést ad a hazai iskolaépítészet történetéről. Olvashatunk tanulmányt Vác barokk iskoláiról, a 19. században kialakuló hagyományos nevelési terek értelmezéséről, a századforduló méltán csodált budapesti építkezéseiről, a tanyasi iskolaprogramról, a háború utáni modernitás csúcsteljesítményeiről és a 20. század második felében újdonságot jelentő nevelési központokról. A második rész a 21. század útkereséséről szól. Kortárs építészek mutatják be terveiket és dilemmáikat, azt az alkotási folyamatot, amely az első vázlattól a közösségi tervezési alkalmakon át vezet a kész épületig; sőt, azon túl is, az elkészült épület használhatóságának vizsgálatáig. A könyvet elsősorban pedagógusoknak, oktatási szakembereknek, építészeknek, illetve társadalomtörténészeknek, művelődéstörténészeknek ajánljuk, de bárki haszonnal forgathatja, akit érdekel az iskola téri világa.
| Műfaj | művészettörténet |
| ISBN | 978-963-9987-76-0 |
| ISSN | 2560-0265 |
| Sorozat | TÉRformák – TÁRsadalomformák 7. |
| Szerkesztő | Dúll Andrea – Somogyi Krisztina – Tamáska Máté |
| Kiadó | Martin Opitz Kiadó |
| Kiadás éve | 2021 |
| Kötés típusa | Puhatáblás / Kartonált |
| Oldalszám | 334 |
| Nyelv | magyar |
| Méret | A4 205 x 287 |
| Tömeg | 852 g |
