Leírás és Paraméterek
A XVIII. század – mintha mit sem sejtene a következő évtizedekben meginduló történelmi és művészi szétlazulásról – egy ragyogó, egységes koncepciójú, nagy európai zenei stílusban ünnepli önmagát és eszményeit. Az európaiságnak – rációnak és rugalmasságnak, rendnek és eleven változatosságnak – a zenetörténetben talán legplasztikusabb megjelenése ez, s tökéletessége nem csak természetes nyelvet adott minden zenéül beszélőnek szájába, de – szinte már veszélyes – tökéletessége másodrendűvé is tette a tájak különbségeit. A zenetudomány számára egyre világosabb, hogy e kor megismeréséhez – bármennyire Bécs mestereinek csillagzata alatt nézzük a mindennapok zenei nyelvének, a kismesterek művészetének megismerése nélkülözhetetlen. Istvánffy egy a kora klasszicizmus kismesterei közül, egyéni ízzel beszélve a közös nyelvet, s bírva mindazzal a technikával, mely munkájának ellátásához szükséges. Számunkra, a magyar zenetörténet számára ezen túl is becses lesz életműve. Olyan kor zenei műveltségéről tanúskodik, melyet sokáig a zenei műveletlenség századának, történelmünk legsivárabb mélypontjának tartottunk. Talán azért, mert nem azt találhattuk benne, amit elvártunk volna, s biztosan azért, mert nem is törekedtünk igazi megismerésére. Istvánffy nem egyedül képviseli ezt a zenekultúrát, de mindenesetre első azok közül, akiket e kiadás révén most már be kell fogadnia zenei hagyománytudatunknak.
Műfaj | zenetudomány |
ISBN | 963-7251-17-0 |
ISSN | 0230-8223 |
Sorozat | Musicalia Danubiana 3. |
Szerkesztő | Veronika Vavrinecz |
Kiadó | MTA Zenetudományi Intézet |
Kiadás éve | 1984 |
Kötés típusa | Puhatáblás / Kartonált |
Oldalszám | 276 |
Nyelv | magyar, angol |
Méret | A4 205 x 287 |
Tömeg | 1000 g |